Zaptec





Zaptec skulle lansere en helt ny ladeboks, verdens minste faktisk, og ønsket i den sammenheng å revidere deres visuelle identitet. De skulle også nå ut til nye markeder i Norge og Europa, og hadde derfor behov for å tydeliggjøre sin strategi, posisjon og rolle. Vi fikk frihet til å revidere alle elementer i identiteten foruten logoen.




 
Zaptec er en moderne eventyrer og den visuelle identiteten spiller på nettopp dette. Et gridsystem som refererer til tidstabeller og andre visuelle virkemidler innenfor transport og reiseliv. En naturlig fargepalett og en bildestil som fronter eventyrlystne utforskere, både hjemme og på reise. Profilfonten er basert på typografi utviklet for trykk på billetter og offentlige skjemaer.




Den nye identiteten ble svært godt mottatt og Zaptec mottok i 2021 Red Dot Award for Brand and Communication.





Designer: Helene Devold and Petter Tangen
Strategy: Nick Bilmes
Client director: Nicolas Achard
Agency: Scandinavian Design Group