Interwell

Interwell er en norsk leverandør av høyteknologiske brønnverktøy til nasjonale og internasjonale energiselskaper. Deres produkter og tjenester brukes gjennom hele brønnens livssyklus, fra bore- og byggefasen frem til plugging- og forlatelsesstadiet.
Interwell hadde utfordringer med en utdatert merkevare som opplevdes lite innovativ og fremtidsrettet. De hadde også utfordringer med bruk av “stammespråk” som gjorde det vanskelig å tiltrekke seg nye kunder og rekruttering av nyutdannede. En komplisert produktportefølje som var presentert på en lite intuitiv og uoversiktlig måte gjorde det også vanskelig for selgere å presentere kompetansen og kvaliteten de leverer.



For å bedre visualisere Interwell sin kompetanse og merkevare har vi etablert et formspråk som visualiserer skjæringspunktet mellom integritet og innovasjon - mellom det solide og det mer abstraktet, eller det stabile og det som er i konstant bevegelse.
Interwell logoen representerer synergien mellom bevegelse og stabilitet. Kontrasten mellom de avrundede og skarpe hjørnene understreker dualiteten til Interwell merkevaren. Formene skaper en flyt som reflekterer både den visjonære og den praktiske siden av bedriften.
Designkonseptet: Synergi, visualiserer energien som skapes mellom de to pilarene merkevaren er bygget på – innovasjon og integritet. Innovasjon visualiseres gjennom bevegelse, energiske farger, kreativitet og teknologi. Integritet visualiseres gjennom det solide, stødige og jordnære.





Fargepaletten er bygget på synergien mellom integritet og innovasjon, inspirert av Interwell sine naturlige omgivelser og tekniske materialene de opererer med. Basert på de naturlige fargetonene i berggrunnen og forskjellige kjemiske reaksjoner i krom og refleksjoner i glass, materialet produktene deres produseres i. Fargekonseptet er også inspirert av oljens nyanser, refleksjon av lys og den naturlige forekomsten av farger i naturen. Fargepaletten gir de et distinkt uttrykk som skiller de fra konkurrentene.
Interwells skiltprogram har skreddersydde piktogrammer og tallskrift. Fonten, Formular Interwell (utviklet med Brownfox Type Foundry), brukes på tvers av skiltprogrammet.



Vi utviklet også nye nettsider for Interwell hvor vi jobbet med å omstrukturere produktporteføljen deres fra et brukerperspektiv. I stedet for en alfabetisk utlisting er produktene nå inndelt i bruksområder, lokasjon i brønn eller produktkategori basert på ulike fagområder i sektoren.
I samarbeid med Media.Work har vi også utviklet et 3D-univers som visualiserer den fysiske og mer abstrakte verden Interwell operer i, grafikk som illustrerer steinformasjoner, lysbrytning, metall og glass - som alle er materialer inspirert av Interwells produktportefølje eller fysiske omgivelser.


Designer: Helene Devold og Vetle Majgren Uthaug
UX designer: Mats Larsen
Motion Designer: Sahil Singh
Type Design: Brownfox Foundry
3D-work: Media.Work
Client Director: Margrethe Kielland
Project Manager: Manon Hagen
Agency: Scandinavian Design Group
Utvikling web: Feed