Wattn

Wattn er et helt nytt strømselskap, en sammenslåing av de fire største strømselskapene på nordvestlandet. Basert på nytt navn og ny visuell identitet, utviklet av SDG, skulle vi lage prinsipper for UX og UI på nye nettsider for Wattn. Vi skulle levere både åpne sider og lukkede sider basert på en white label app og innlogget side levert av en tredjeparts-leverandør. Vår oppgave var å tilpasse designet slik at det var i tråd med ny identitet.





Resultatet ble en moderne og luftig digital løsning som gir en oversiktlig og enkel brukeropplevelse. Den digitale opplevelsen inneholder små mikroanimasjoner som visualiserer designkonseptet: Hverdagsmagi. –Det er noe magisk ved energi, den kan hverken høres eller sees, men den omgir oss. Den er alltid i bevegelse. Den flyter, stråler, skaper og aktiverer.



Designer: Helene Devold, Sindre Sætran and Thomas Larsen
Client/project manager: Emilie Kreyberg
Agency: Scandinavian Design Group