The Oslo Center




The Oslo Center er en politisk uavhengig ideell organisasjon som jobber med å styrke og assistere demokratiske prosesser i ulike land i verden. De hadde behov for å justere sin merkevarestrategi og styrke sin posisjon for å oppnå mer synlighet, nå ut til flere politiske organisasjoner og motta flere donasjoner for sitt viktige arbeid. Dette innbar selvsagt også ny visuell identitet basert på revidert strategi.


At the Center. The Oslo Center fokuserer på det som er viktig, ambisjonene og utfordringene til deres partnere. Ved å annerkjenne og fokuserer på menneskene, kulturen og systemet de jobber innenfor, skreddersyr de løsninger til hver enkelt partner. Den visuelle identiteten er bygget på dette konseptet, å alltid sette det som er viktig i sentrum.

Vi har utviklet en pragmatisk identitet med få og tydelige virkemidler som er enkel å ta i bruke for hele organisasjonen, på tvers av landegrenser og teknisk- eller fysisk utstyr. Valget falt på systemfonten Arial som brand font slik at hele organisasjonen, uten problem, får tilgang og kan holde identiteten konskvent. Den begrensede paletten gjør den enkelt å gjengi på tvers av ulike skjermer, printere og andre flater.







Designer: Helene Devold and Bendik Ramm
Illustrations: Petter Tangen
Business Designer: Maria Holter
Client Manager: Suvita Ballchard